Geëtaleerd

Op deze drukke vrijdagmiddag kruipen Gea en ik elk in een etalage bij de entrée van de kringloopwinkel.We gaan ons tafelstuk etaleren. Op kousenvoeten loop ik rond in dit glazen hokje. Meteen hebben we al veel bekijks. Zwoef, schuifdeur open, dicht, open. Bezoekers lopen langs eerst met lege handen, daarna met boeken en andere spullen. Sommigen kijken nieuwsgierig opzij en maken een opmerking: mooi.Mijn tafelstuk wil ik aan één kant iets optillen zodat
de kijker beter de tekst bovenop het tafelblad kan lezen (en de open 'O' kan zien). Ik heb kleine pilaartjes onder 2 poten gemaakt van gestapelde letters .(Dit is een subtiele verwijzing naar het zichzelf Nederlands aanleren van Mimi). Ook heb ik de blinddruk 'Home' opgehangen. Het huisje wat ik al eerder maakte past hier prima bij.Ik ben thuis. Angst is hier de vreemdeling.